Helsesøstre snuser på sosiale media

Når helsesøstrene i Nord-Trøndelag ønsket mer informasjon om sosiale medier, var det enkelt å si ja til invitasjonen. Helsesøste og sosiale medier er en spennende kobling.

helsesoster2
Nordtrønderske helsesøstre ønsket nylig mer kunnskap og informasjon om sosiale medier. Jeg er glad jeg fikk tilbudet om å ha ei lita økt med dem under samlinga deres på Stiklestad. Jeg synes koblingen helsesøstre/sosiale medier er spennende – av to grunner. Helsesøstre jobber mye med barn og unge. Ergo burde de interessere seg massivt for å kommunisere til målgruppa gjennom sosiale medier, og finne gode, kreative og spennende løsninger som treffer. Dernest; De negative sidene ved sosiale medier hører vi gjerne om med utgangspunkt i barn og unges hverdag. Derfor var jeg spent på å få høre deres erfaringer.

Det hele ble rett og slett en fantastisk dag på Stiklestad. De var fornøyde, og jeg kunne ikke annet enn å rose dem tilbake for flott engasjement samt særdeles interessante problemstillinger. Problemstillinger og erfaringer som også gir meg nye perspektiv i arbeidet med sosiale medier i min hverdag

Jeg har allerede registrert et par helsesøstre fra min region som har børstet støv av Twitter-kontoen, og jeg gleder meg til å følge dem videre. Da jeg tvitra om dagen på Stiklestad fikk jeg respons fra ei helsesøster i Oslo som allerede er svært aktiv i sosiale medier. Etter en kjapp ordveksling på Twitter, oppsummerte hun betydningen av sosiale medier nokså greit.

helse_tweet

I morgen skal jeg besøke Olav Duun videregående skole i Namsos, og snakke om informasjonsfaget for medie-elevene. Det er noe jeg virkelig ser fram til.

Legg igjen en kommentar